Показать сообщение отдельно
Старый 17.11.2013, 09:54   #161
VIC
Админ
0001
 
Аватар для VIC
 
Регистрация: 20.01.2008
Адрес: Київ
Возраст: 57
Авто: Тойота
Сообщений: 27,196
Сказал(а) спасибо: 3,286
Поблагодарили 6,799 раз(а) в 3,904 сообщениях
По умолчанию Re: Ксенон, ДХО, ПТФ, свет на авто - правовые аспекты

Вдобавок процитирую одного товарища
Ось, до речі, проаналізував питання законності використання на території України денних ходових вогнів. Свої роздуми з цього питання подаю нижче.
Мої роздуми з приводу використання денних ходових вогнів на транспортних засобах під час руху зумовлені, в по-перше – відсутністю будь-якої конкретної інформації і роз’яснень з боку органів ДАІ щодо їх використання, по-друге – відсутністю у вільному доступі державних стандартів та нормативно-правових актів, які б регламентували їх встановлення і використання, по-третє, неоднозначною реакцією водіїв на введення терміну «денні ходові вогні» у правилах дорожнього руху і врешті-решт, нерозуміння водіїв, які ж світлові прилади вмикати під час руху.
Аналізуючи ситуацію, що склалася, варто в першу чергу зазначити, що відповідно до вимог ПДР України від 1 жовтня і до 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар. Дане нововведення зумовлене тим, що на автошляхах України значно зросла кількість ДТП, і як доводить досвід європейських країн, саме використання зовнішніх світлових приладів під час руху транспортних засобів сприяє зменшенню аварійності, адже автомобіль стає помітним здалека незалежно від погодних умов.
Що ж до денних ходових вогнів, то дане поняття є новим, і введення таких зовнішніх світлових приладів на транспортних засобах є вимогою часу. Основна ідея використання денних ходових вогнів ґрунтується на тому, що вони, в першу чергу, створені не для освітлення дорожнього полотна, а саме для позначення транспортного засобу під час руху. Саме ж визначення денних ходових вогнів міститься в Регламенті ЄЕК ООН №48, на основі якого було прийнято ДСТУ UN/ECER48-02:2002«Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення засобів освітлення та світлової сигналізації» (з 1 квітня 2007 року згідно наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №33 від 15.02.2006 року — ДСТУ UN/ECER48-02:2004).Так, згідно вищевказаного Регламенту і ДСТУ «денний ходовий вогонь – зовнішній світловий прилад, спрямований вперед і використовується для забезпечення видимості транспортного засобу при його русі в світлий час доби», «денні ходові вогні повинні вмикатись автоматично при пуску двигуна транспортного засобу і вимикатись при ввімкненні передніх протитуманних фар або будь-яких штатних зовнішніх світлових приладів, в тому числі габаритних вогнів за винятком тих випадків, коли штатні зовнішні світлові прилади використовуються для подачі періодичних світлових сигналів попередження протягом коротких проміжків часу». Зазначу, що у 2000 році Законом України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна приєдналася до Женевської Угоди 1958 року, яка безпосередньо і через додані до неї регламенти ЄЕК ООН установлює адміністративні та технічні норми, дотримання яких, за умови приєднання, закінчення дії перехідних положень та відсутності офіційно наданих застережень, є обов’язковим. Більше того:
1. Наказом Мінтрансу від 04.06.2002 № 361 затверджено перелік Регламентів ЄЕК ООН, які застосовують в Україні,
2. Наказом Держстандарту України від 24.07.2002 № 461 Регламенти ЄЕК ООН за цим переліком запроваджено в Україні як національні стандарти,
3. відповідно до Закону України «Про стандартизацію» від 17.05.2001 року та Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» від 01.12.2005 року міжнародні стандарти мають запроваджуватися на території України як національні стандарти,
4. відповідно до ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до п. 1.10 ПДР України «денні ходові вогні – це зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, установлені спереду транспортного засобу і призначені для покращення видимості транспортного засобу під час його руху у світлий час доби».
Більшість водіїв, які дбають про власну безпеку і безпеку інших, проте не мають передбачених конструкцією транспортного засобу денних ходових вогнів задають собі питання: «Чи не буде порушенням ПДР і ЗУ «Про дорожній рух» використання денних ходових вогнів на транспортному засобі, конструкцією якого не передбачено їх встановлення?», однак, не можуть знайти чіткої відповіді на дане питання. Саме про розв’язання даного питання і піде далі мова.
Так, представники ДАІ вперто заявляють, що факультативне встановлення денних ходових вогнів підпадає під поняття «переобладнання транспортного засобу», чим власне і була зумовлена необхідність внесення до правил дорожнього руху України в частині визначення поняття денні ходові вогні формулювання «…передбачені конструкцією транспортного засобу…». Однак, згідно положень ч.1 ст.32 Закону України «Про дорожній рух», переобладнанням транспортних засобів вважається зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.
Крім того в ч. 2 даної статті чітко зазначено, що не дозволяється без погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації переобладнання, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії.
Виходячи з вищезазначених норм можна зробити висновок, що встановлення денних ходових вогнів на транспортний засіб, конструкцією якого не передбачено їх встановлення, не потребує погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації, хоча і підпадає під поняття переобладнання.
Так, перш ніж встановлювати денні ходові вогні потрібно виходити з положень Регламенту ЄЕК ООН №48 та ДСТУ UN/ECER48-02:2004 в яких чітко описано поняття «денні ходові вогні» та вимоги щодо їх встановлення і використання, а також доцільно звернути увагу на Регламент ЄЕК ООН №87 в якому конкретні вимоги до денних ходових вогнів. І лише тоді, коли все приведено у відповідність вищезазначеному можна їх використовувати. Однак, і це не забезпечить абсолютного спокою водію.
Наступними аргументами представників ДАІ щодо незаконного використання факультативно встановлених денних ходових вогнів і відповідно притягнення водія до відповідальності можуть бути такі:
1. на основі ст.121 КУпАП «…чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнання з порушенням відповідних правил, норм і стандартів», або ж намагатимуться виходити із положень ст.122 ч.2 КУпАП «…користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів» — але ж усі зовнішні світлові прилади, в тому числі денні ходові вогні справні і відповідають стандартам, тому вважаю звинувачення безпідставними;
2. на основі Розділу 31 пункту 3 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством» підпункту «г» Правил дорожнього руху «…у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами», адже саме «спеціальним сигналом» ДАІ називає денні ходові вогні. Аналізуючи дані положення можна сказати, що і тут порушення відсутнє, адже згідно статті 122 КУпАП «під спеціальним світловим сигнальним пристроєм слід розуміти світловий пристрій, що має змінну частоту світлових імпульсів та який дозволяється встановлювати тільки на оперативні або спеціальні транспортні засоби»;
3. на основі Розділу 31 пункту 4 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:» підпункту 3 «Зовнішні світлові прилади» частини «а» Правил дорожнього руху «…кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу», то і тут підстави для звинувачення відсутні, адже усі зовнішні світлові прилади, передбачені конструкцією транспортного засобу знаходяться на своїх штатних місцях і жодних змін до них не внесено.
__________________
Найрозумніша відповідь на дурне питання - мовчання

* *
VIC вне форума   Ответить с цитированием Вверх
2 пользователя(ей) сказали cпасибо:
Alex Under (18.11.2013), Toljanos (17.11.2013)
 
Время генерации страницы 0.46264 секунды с 9 запросами